Galerie Actueel

Het bestuur van stichting Marline Fritzius nodigt u van harte uit voor de overzichtstentoonstelling Uit je Woorden met werk van Marline Fritzius (1936-2006)

Ruim 10 jaar na de oprichting van haar gedroomde stichting opent de Stichting Marline Fritzius op 16 juni om 15.00 uur haar deuren voor de overzichtstentoonstelling van de werken van Marline Fritzius voor genodigden. Tevens wordt het eerste exemplaar van de monografie "Uit je woorden, leven en werk van Marline Fritzius" feestelijk gepresenteerd.

Opening 16 juni 15.00 uur (voor genodigden)
*Galerie en *Atelier Marline Fritzius
Brouwersgracht 220-222
1013 HE Amsterdam

Openingstijden tentoonstelling Uit je woorden
Van woensdag 20 juni tot en met vrijdag 13 juli 2018
De galerie en het atelier zijn van woensdag tot en met vrijdag van 12.00  uur - 16.00 uur en op zaterdag 23 juni geopend.
Wilt u de tentoonstelling buiten deze dagen bezoeken, neem dan even contact op met de Stichting Marline Fritzius.

In verband met de beperkte ruimte verzoeken wij u vriendelijk aan ons door te geven indien u voornemens bent op 16 juni te komen. U kunt een bericht sturen naar: info@stichtingmarlinefritzius.nl
We kijken uit naar uw komst.

* De tentoonstelling vindt plaats in de galerie én het atelier van de Stichting Marline Fritzius. De galerie is niet rolstoel toegankelijk. Tijdens de opening wordt gezorgd voor een videoverbinding tussen galerie en atelier.

Voordracht 'Genezende Kunst' door Herman Smith
ZONDAG 22 MAART 15.00 UUR

Onder het genot van een drankje licht Kunstenaar Herman Smith het werk toe dat hij maakte vlak na zijn beroerte. Samen met echtgenote Marjan Boontjes draagt Herman voor uit 'Een wonderlijke reis' en een 'Al te open huis', boeken die Herman schreef over het leven na zijn beroerte. Het werk van Herman is in de Galerie te bezichtigen. De voordacht is in het Atelier dat rolstoelvriendelijk is.

Kunstroute Korenschoven, Genezende Kunst en Winterbomen
ZONDAG 8 MAART 16.00 UUR
Herman Smith exposeert in maart en april in drie galeries in het hartje van Amsterdam, gelegen op steenworp afstand van elkaar. Na de opening zondag 8 maart om 15.00 uur door Hedy 'd Ancona in Galerie De Hooffzaak lopen we een kunstroute met als gids de dichter Alexis de Roode. In iedere galerie staat iets anders te wachten. Muziek, een drankje, een toespraak en natuurlijk schilderijen. Tot slot opent Waldemar Torenstra de nieuwe Galerie Verteltheater De Wisseling. In Galerie Marline Fritzius verbeeldt Herman aan de hand van zijn schilderijen het verhaal van zijn herstel. Galerie Marline Fritzius ontvangt u tijdens de kunstroute op 8 maart om 16.00 uur met live-muziek van Ierse harp door Inge Siezenga en koffie/thee/ lekkers.

De galerie is helaas NIET rolstoel toegankelijk

Galerie Marline Fritzius nodigt u uit voor de Expositie
Van Stilleven, Tapijtjes tot Portret
Van 19 t/m 27 oktober

Opening: zaterdag 19 oktober om 15 uur

Met Marga van Bercum, Anneke Pleiter & Guy Swart

Openingstijden Galerie: oktober za/zo 19 - 20 - 26 - 27
Van 12.30 t/m 17 uur
Brouwersgracht 220, 1013HE Amsterdam
De galerie is helaas niet rolstoeltoegankelijk

Voorbij
Het bestuur van de Stichting Marline Fritzius nodigt u uit voor de opening van de tentoonstelling met werk van Hanneke Franken, docent van Atelier Marline Fritzius, op zaterdag 20 april 2013 om 15.00 uur.

Opening door mevr. N. Struijk van Bergen, bestuurslid van de Stichting.
De tentoonstelling is te bezichtigen van 19 april t/m 5 mei 2013.
De Galerie is open op vrijdag, zaterdag, zondag van 13.00 tot 17.00 u. of op afspraak.
Adres: Brouwersgracht 220, 1013 HE Amsterdam.
www.hannekefranken.nl

Najaar 2013: