Exposities

Voorbij
Het bestuur van de Stichting Marline Fritzius nodigt u uit voor de opening van de tentoonstelling met werk van Hanneke Franken, docent van Atelier Marline Fritzius, op zaterdag 20 april 2013 om 15.00 uur.

Opening door mevr. N. Struijk van Bergen, bestuurslid van de Stichting.
De tentoonstelling is te bezichtigen van 19 april t/m 5 mei 2013.
De Galerie is open op vrijdag, zaterdag, zondag van 13.00 tot 17.00 u. of op afspraak.
Adres: Brouwersgracht 220, 1013 HE Amsterdam.
www.hannekefranken.nl

Najaar 2012:
Stichting Marline Fritzius nodigt u uit voor de najaarstentoonstelling in galerie Marline Fritzius, Brouwersgracht 220, Amsterdam.

JANKO BERMAN, STILLE EXPRESSIE
Een melange van oud en nieuw werk

De expositie is te bezichtigen op vrijdag, zaterdag en zondag van 13.00 tot 17.00 uur.
Tussen 21 oktober - 2 december 2012.

De opening zal plaatsvinden op 20 oktober om 16.00 uur (alleen voor genodigden).
Vioolspel wordt verzorgd door Katarina Schul.
Foto voorkant en uitnodiging: Izak Berman.

Janko Berman, beeldhouwer (Janko werd op jonge leeftijd getroffen door een herseninfart, heeft nog een lichte vorm van afasie, geeft boetseerles aan mensen met afasie)

Voorbij
Boek presentatie van het boek De jongen die katten tekende
Waarvoor Celine Leopold de illustraties vervaardigde.
Zaterdag 10 maart, van 15.00 u. tot 18.00 u.

Opening Galerie Marline, door Aat Veldhoen

Ter herinnering aan kunstenares Marline Fritzius opent de Stichting in juni 2011 naast haar atelier Galerie Marline. Met de openingstentoonstelling wil Aat Veldhoen, die zich lotgenoot voelt, het Atelier en de Stichting Marline Fritzius onder de aandacht brengen.

De tentoonstelling 'Etsen met mijn linker hand' van Aat Veldhoen is te bezichtigen op donderdag, vrijdag en zaterdag van 13.30 tot 18.00 uur van 11 juni tot 28 augustus. Galerie Marline, Brouwersgracht 220 hs, Amsterdam. De opening op 4 juni is alleen voor genodigden.

In 2004 werd Aat Veldhoen (1934) getroffen door een herseninfarct. Zijn rechterhand raakte verlamd en hij hield er een lichte vorm van afasie aan over. Het weerhield de schilder/tekenaar/graficus er niet van om al tijdens de revalidatie weer aan het werk te gaan. Met zijn linkerhand maakte hij vele kunstwerken. Op de tentoonstelling in Galerie Marline hangt voor het eerst uitsluitend werk van na zijn beroerte, dat hij maakte met zijn linkerhand. Zestig etsen, deels ingekleurd met aquarel, met de van Veldhoen bekende thema's.

De galerie is helaas NIET rolstoel toegankelijk