Bloemen voor Mischa

Mischa Docter is sinds augustus 2020 vrijwilliger bij Stichting Marline Fritzius. Hij is gastheer tijdens de bijeenkomsten waarin mensen met afasie schilderen en boetseren in ons atelier. Tijdens de Nationale Vrijwilligersdag op dinsdag 7 december werd Mischa in het zonnetje gezet.

Als bedankje voor zijn waardevolle werk kreeg Mischa een bosje bloemen van Hanna en Fransisca.

‘Ik vind het waardevol om iets voor een ander te kunnen betekenen. Mijn credo is dat iemand fijner weggaat dan dat hij bij ons is binnengekomen,’ vertelt Mischa.

‘Ik wil de deelnemers een veilig gevoel bieden. Mensen mogen zijn wie ze zijn, zonder dat er gelet wordt op wat ze hebben.’

Mischa is bij ons gekomen via de vrijwilligerscentrale en heeft zoals hij zegt een klik met het onderwerp afasie. ‘Mijn vader kreeg op zijn 55ste afasie als gevolg van een hersenbloeding. Ik weet dus wat dat met de omgeving doet.’

Wil je ook als gastvrouw of -heer aan de slag bij onze stichting? Lees daar dan hier meer over.