Handleiding

Omdat onze website verschillende elementen bevat, is hier een handleiding over hoe je de website kunt gebruiken.

Op de site staat informatie over de stichting, over hoe je een eigen afasie-atelier kunt beginnen, welke afasie-ateliers er zijn en de adressen daarvan. Ook publiceren we de kunstwerken die door mensen met afasie gemaakt zijn.

Afasie-ateliers

Ieder afasie-atelier dat bijeenkomsten organiseert die mede door ons mogelijk gemaakt worden, heeft een eigen atelierpagina. Hier op staat de locatie van het atelier, de openingstijden en contactpersonen. Ook publiceren we op deze atelierpagina’s het werk van de mensen met afasie die in dit atelier schilderen of boetseren.

Een overzicht van alle ateliers in Nederland vind je hier.

Lees hier hoe je je kunt aanmelden als je ook een afasie-atelier wilt beginnen.

Zo vind je kunstenaars en afasie-ateliers

In deze video lichten we toe hoe je op onze website naar kunstenaars kunt zoeken en naar de verschillende afasie-ateliers in Nederland.

Kunstenaars kun je op verschillende manieren vinden op de site.

• Weet je de naam van de kunstenaar? Vul deze dan in in het vergrootglas dat altijd rechtsboven op de site staat. Of vul de naam in, in het zoekveld op de atelierpagina.
  • Weet je de naam van de kunstenaar en in welk atelier hij of zij aan het werk is? Iedere atelier-pagina bevat een lijst met namen van deelnemers. Je hoeft alleen de betreffende naam aan te klikken om een overzicht te krijgen van al het werk dat de kunstenaar gemaakt heeft. De lijst staat rechtsonder.
  • De kunstwerken die in een specifiek atelier zijn gemaakt staan ook op de pagina die bij dat atelier hoort. De afbeeldingen daarvan kun je aanklikken. Zo zie je de grotere versie en de naam van de kunstenaar. Onder de afbeelding staat een button die leidt naar een overzicht van al het werk van deze kunstenaar.

Meer vragen?

Bekijk de veelgestelde vragen hier.