Èrpeleters in Eindhoven

Het werk van de deelnemers in afasiecentrum Eindhoven wordt op dit moment tentoongesteld in woonzorgcentrum De Dommelhoef. Alle kunstwerken zijn een eigen interpretatie van het schilderij De aardappeleters van Vincent van Gogh.

Tonnie Vos, begeleidend kunstenaar in Eindhoven, licht toe: ‘We hadden een paar maanden geleden canvasboards gekregen met de hulplijnen van De aardappeleters erop. Ieder mocht er een eigen invulling aan geven en de mensen van het afasiecentrum besloten de expositie op zijn Brabants De èrpeleters te noemen.’

Wij vinden het erg leuk om alle verschillende versies te zien. Van schilderijen die redelijk trouw zijn aan het origineel, tot meer eigentijdse werken zoals deze van Marianne, waarin een van de eters nog een mondkapje draagt:

Erpeleters met mondkapje van Marianne.

Sommige nieuwe werken wijken radicaal af van het origineel, wat een fraai resultaat oplevert:

Erpeleters van Milou.

De expositie bevat overigens ook werk van andere groepen. Alles is te zien tot 23 mei. Voor meer informatie, mail met Tonnie Vos: post@tonnievos.nl.

Archipel Dommelhoef
Parklaan 97
(hoofdingang aan de Nachtegaallaan)
5613 BC Eindhoven