Gezellige nieuwjaarsborrel

Het was gezellig druk in ons atelier tijdens de nieuwjaarsborrel die op 2 februari plaatsvond. Veel vrijwilligers, onze begeleidende kunstenaars en het bestuur, genoten van een hapje en een drankje. Traditiegetrouw deelde Hanna, die de dagelijkse leiding over de stichting heeft, gouden horloges uit aan vrijwilligers die ons tien jaar of meer bijstaan als gastvrouw of -heer of de deelnemers vervoeren.

Dit jaar kregen Gerdien, Loes en Rob zo’n ‘gouden horloge’: eentje die niet tikt, maar die volledig van chocolade is gemaakt. Mooi en smakelijk dus. Rob haalt al elf jaar twee deelnemers op uit de Rietvinck, het verzorg- en verpleegtehuis dat in de buurt gevestigd is.

Rob is blij met z'n 'gouden' horloge.

‘Zonder onze vrijwilligers zou onze stichting niet kunnen opereren,’ zei Harry in zijn hartelijke speech. Harry is de voorzitter van ons bestuur. Harry liet weten blij te zijn dat we weer gewoon gezellig bij elkaar kunnen komen, want dat was in de afgelopen jaren natuurlijk wel anders.

Proost! Guy, Gerdien, Bas, Martje, Jan en Ellen.
Proost! Wies en Ada.
Proost! Heleen B. en Guy.

Begeleidend kunstenaar Janko had een verrassing voor Otto, namelijk een zelfgemaakte sigaar. ‘Omdat Otto al zo lang onze penningmeester is, wilde ik hem graag deze sigaar geven.’ Janko maakt het rookgerei helemaal zelf. Hij kweekt de planten, droogt de bladeren en draait de sigaren. Een ambachtelijke klus. Hoewel Otto niet rookt, was hij er toch blij mee. ‘Nu heb ik een echt werkstuk van Janko Berman,’ opperde hij.

Penningmeester Otto krijgt een zelfgemaakte sigaar van Janko. Hanna kijkt toe.