Mart Janssens

‘Ik ben van 1967 tot 1972 opgeleid tot eerstegraads docent tekenen op de Academie voor Beeldende Vorming in Tilburg. Deze academie is nu onderdeel van de Fontys Hogeschool voor de Kunsten waarin alle kunstdisciplines verenigd zijn.

Na mijn opleiding heb ik me volledig toegelegd op het onderwijs in de beeldende vakken op enkele middelbare scholen. Via docentenverenigingen en vakverenigingen ben ik me op landelijk niveau intensief gaan bemoeien met de ontwikkeling van de kunstvakken: beeldend en CKV. Ik heb in deze tijd collega’s geschoold, overheden beïnvloed en opleidingen zowel nationaal als internationaal (Ierland, Litouwen) geaccrediteerd.

Na 25 jaar voortgezet onderwijs ben ik als docent gaan werken aan de Academie voor Beeldende Vorming in Tilburg…dezelfde dus.
Gedurende mijn loopbaan als docent ben ik steeds zelf beelden blijven maken omdat ik de visie en vaardigheid niet wilde verliezen. Nu mijn werkzame leven als docent er op zit wil ik weer full time en autonoom als beeldend kunstenaar gaan werken. Het onderwijs heeft me gevoed met veel ideeën en inspiratie.

Mijn beeldend werk komt vooral tot stand door mijn fascinatie voor de manier waarop beelden aan ons worden gepresenteerd in de media.’

Website Mart.