Mooie expositie van de afasiegroep in Tilburg

De groep kunstenaars met afasie die schildert in Tilburg, exposeert van eind augustus tot en met 8 oktober in Het Laar.

De groep kunstenaars met helemaal links Mart Janssens, de begeleidende kunstenaar.

De expositie laat werkstukken zien van de zes thema’s die tot nu toe gebruikt zijn als aanleiding voor het maken van tekeningen en schilderijen. Een van die thema’s is ‘doorschilderen’, waarbij vier verschillende schilderijen samen een afbeelding vormen. Bij dit project hebben ze een groot schilderij in vieren gedeeld. Het eerste deel is geschilderd door Mart, de andere delen zijn door drie andere groepsleden geschilderd. De bedoeling was dat de geschilderde afbeeldingen door middel van kleur, vorm en richting van de lijnen zo goed mogelijk bij elkaar aansluiten.

Dit is het resultaat.

'Doorschilderen.'

Andere thema’s die in de tentoonstelling terugkomen zijn onder andere: schilderen naar waarneming (impressie), schilderen naar gevoel (expressie) en een schilderij maken naar aanleiding van het gedicht De herfstkreet van de havik, geschreven door Joseph Brodsky.

De schilder- en tekensessies vinden plaats in Afasiecentrum Siza, locatie Tilburg. Siza is een organisatie die onder andere zorg biedt aan mensen met hersenletsel. De sessies in het atelier worden mede mogelijk gemaakt door onze stichting middels een financiële bijdrage.

28 augustus is de officiële opening van 14.00 tot 16.00 voor genodigden. Vanaf 29 augustus kan iedereen de expositie bezoeken.

De expositie is te zien in Het Laar, een woonomgeving voor senioren. Adres: Generaal Winkelmanstraat 175 in Tilburg.