Week van de Afasie 2021

2 t/m 9 oktober vindt de jaarlijkse Week van de Afasie plaats, georganiseerd door Afasienet. De week zit vol activiteiten om afasie meer bekendheid te geven.

De insteek is dat mensen met afasie, naasten en professionals door het hele land activiteiten organiseren om afasie op lokaal en regionaal niveau meer bekendheid te geven.

Dit doen zij particulier of samen met het afasiecentrum, revalidatiecentrum of een andere instelling waar zij bij betrokken zijn.

Hanna bij June

Hanna van Stichting Marline Fritzius vertelt maandag 4 oktober in het leuke radioprogramma June tot Twaalf over wat het leven met afasie precies inhoudt. Ook legt ze uit dat Stichting Marline Fritzius mensen met afasie helpt zich beeldend te uiten.

In Amsterdam bevindt zich het atelier van de stichting waar afatici wekelijks schilderen en boetseren onder begeleiding van een kunstenaar. Ook op andere plaatsen in Nederland kunnen mensen met afasie schilderen of boetseren. Deze bijeenkomsten worden mede mogelijk gemaakt door de stichting en deelname is gratis.

Maandag is Hanna ongeveer 11:10 te horen in de uitzending van June op NH Radio.

June Hoogcarspel.

Middagsymposium over De A-Factor

In de Week van de Afasie, op 6 oktober, is een middagsymposium over De A-factor, de expositie waarin jonge mensen met afasie worden geportretteerd. Er is een filmische compilatie te zien van de foto’s en video’s van het participatieproject De A-Factor.

Makers, modellen en fotografen reflecteren én kijken vooruit op de afgelopen periode. Hanna van onze stichting zal spreken over je beeldend uiten met afasie.

De middag vindt plaats in de OBA Oosterdok. De zaal is open vanaf 15:30. De aanvang is om 16:00 uur. Via deze link moet je je ervoor aanmelden. Kaarten zijn gratis.

De Week van de afasie

De Week van de Afasie kun je volgen op Afasienet. Maar ook op onze Facebookpagina besteden we er aandacht aan.